Újabb PSA-Ford dízelmotorok

2003.02.18. 23:25
 
   
   

Két új négyhengeressel bővül a két gyártó közös dízelmotor-palettája. A kisebbik motor 1,6 literes hengerűrtartalmú, és kétféle teljesítményszinten készül: a gyengébb változat 90, míg az erősebb 110 lóerős lesz. Ez az egység mindössze 120 kg tömegű, és a Bosch 1600 bar-on működő második generációs közös nyomócsöves dízelbefecskendező rendszerét használja, amely már képes akár hat adagban a hengerbe juttatni a tüzelőanyagot. A motor a két gyártó 37 különféle kisautójába és kompakt modelljébe, így egyebek közt a Ford Focusba, a Mazda3-ba és a Peugeot 307-esbe kerül beépítésre HDi 1.6 illetve Duratorq TDCi 1.6 néven.

A másik újdonság kétliteres, 136 lóerős, és a sajtóközlemény szerint a PSA konszern korábbi kétliteres HDi motorjának tovább fejlesztéséből származik. Ennél a motornál is 1600 bar nyomású közös nyomócsöves befecskendezőt találunk, ez a rendszer azonban a Siemenstől származik. A készítők szerint az új motor nem csak teljesítményében múlja felül elődeit, de a csúcsnyomatékot is sikerült mintegy 36 %-kal feljebb tornászni. Természetesen ez a négyhengeres is HDi 2.0 és Duratorq TDCi 2.0 néven kerül majd a PSA és a Ford különféle autóiba.

Mindkét motor részecskeszűrővel kerül forgalomba, így képesek teljesíteni az Euro 4 környezetvédelmi normarendszer előírásait is. A motorok a PSA Trémery gyárában készülnek majd, és 2003 második felétől jelennek meg a két autógyártó típusaiban.