Ford Focus egyterű Genfben

2003.02.19. 13:02
 
   
   

A Ford újdonságát tavaly a Párizsi Autókiállításon még tanulmányautó formájában láthattuk, most viszont már a sorozatgyártású változatot csodálhatta meg a Genfi Autókiállítás közönsége. A széria C-Max karaktere nem sokat változott a tanulmányhoz képest, de néhány részlet természetesen más lett. Így nagyobb lett az oldalablakok felülete és eltűnt a körülöttük húzódó krómozott keret, kisebbek lettek a sárvédő szélesítései és az autó új első lámpákat kapott. Persze a forma esztétikai megítélése ízlés dolga, de aerodinamikai szempontból a C-Max meglehetősen jól sikerült, ezt mutatja a 0,29-es légellenállási tényező.

Műszaki szempontból az új modell a következő generációs Ford Focus alapjain nyugszik, és a Ford közleménye szerint a modellcsalád minden fontosabb jó tulajdonságát örökölte. Nagyon precíz irányíthatóságot és jó úttartást ígérnek, ami állítólag az igen merev karosszéria mellett a Control Blade System fantázianevű hátsó futóműnek is köszönhető. Persze a biztonság kedvéért az autó kérésre ESP-vel is felszerelhető, sőt, egyes piacokon, így Németországban a menetstabilizáló elektronika a szériafelszerelés része lesz.

A választható motorok listáját egyelőre nem hozták teljes egészében nyilvánosságra, de az már biztos, hogy a szintén Genfben bemutatkozó két új PSA-Ford turbódízel - egy 110 lovas 1,6 literes és egy 136 lóerős kétliteres -lesz választható az autóhoz, ahogy egy új 1,8 literes Duratec HE jelzésű benzinmotor is. Ez utóbbi 120 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 169 Nm, ami 4.500-as fordulatszámon jelentkezik. Az autó a kisebbik dízelmotorral 5, a nagyobbikkal 5,7, a Duratec HE-vel pedig 7,7 liter tüzelőanyagot fogyaszt el vegyes használatban 100 km-en.

 
   
   

Az autó biztonsági és kényelmi felszerelés tekintetében hozza a ma elvárható átlagos szintet. Az autóban az alapfelszerelés részét képezik a kétfázisú első- és az ülés oldalában elhelyezett oldallégzsákok, míg a függönylégzsák feláras extraként lesz megrendelhető. Emellett az ülések kialakítása meggátolja az utasok lecsúszását az ülésben, a biztonsági övek erőhatárolós övfeszítővel vannak ellátva, a pedálok pedig visszahúzódnak frontális ütközés esetén. Az autóhoz a Ford közleménye szerint számos modern szórakoztató, kommunikációs és navigációs eszközt rendelhet majd a vásárló, de ezek közül egyelőre csak a kétféle nyolc hangszórós Sony gyártmányú audio-rendszert említették meg konkrétan.

Sajnos a hír alapját képző Ford sajtóközlemény csak homályos utalásokat tartalmaz az autó konkrét méreteit illetően, ahogy a forgalmazás megkezdésének időpontjáról is csak annyit tudhatunk meg belőle, hogy valamikor 2003 folyamán lesz, de várhatóan minden további kérdésre választ kaphatunk a március első hetében esedékes bemutatón.