Közel a nagy pillanat: az idén ősszel
bemutatkozik a kompakt VW új generációja. A fantomképeken az új
Golf látható, és ha feltételezzük hogy az Auto Motor und Sport
rajzolói nem tévedtek nagyot - ilyen közel a bemutatóhoz nem nagyon
szoktak - akkor megállapítható, hogy
a Volkswagen ezúttal is megtalálta a középutat a
konzervativizmus és az újítások között. A képen látható autó
hordozza a két korábbi Golf-generáció legfontosabb
jellegzetességeit, a vaskos C oszlopot, a szinte függőleges
hátfalat és a lekerekített első lámpákat, de a meredeken emelkedő
övvonal, a motorháztető vonala és a jellegzetes vigyori hűtőrács
már a Polóval megkezdett új formatervezési irányt követi. Az
eredmény: az ötös első ránézésre Golfként azonosítható, de mégis
friss hatást kelt.
Ilyennek képzeli a művész a Golf Kabrió következő generációját |
Az új formaterv mellett az ötödik Golf
generáció legfontosabb újdonsága a méreteiben keresendő:
tengelytávja 6, teljes hossza 5, szélessége 2,3, magassága pedig
3,4 centiméterrel lesz több, ami elsősorban az utastérbe hoz
érezhető változást. A hátsó ülésen utazók lábtere végre eléri, sőt,
a hosszirányban mozgatható üléspadnak köszönhetően akár meg is
haladhatja a kategóriától elvárt szintet. Alaphelyzetben a
csomagtartó is nagyobb lesz, igaz, csak tíz literrel, de a 340
literes térfogat a kategóriában így is megfelelőnek mondható.
Eddig összesen négy karosszériaváltozat megjelenése valószínű: mindenképp lesz három- és ötajtós változat, de állítólag készül egy magas tetejű Golf is, amely az ötajtós Fiat Stilóra emlékeztet majd, és persze a páratlan számú Golf szériáknál elengedhetetlen kabrió. E két utóbbi változat 2004-ben illetve 2005-ben várható. A kombi viszont kimarad a választékból, ami érthető is: szerepét részben a Touran buszlimuzin, részben pedig a magas belterű Golf veszi át.
A motorpalettáról egyelőre eléggé keveset
tudunk, bár valószínű, hogy
nagy újdonságok nem lesznek. Valószínűleg megmarad az 1,4
literes 75 lóerős alapmotor, a csúcsot pedig továbbra is a 3,2
literes VR6-os jelenti majd. A benzinmotorok közt megtalálhatók
lesznek a korábban bemutatott közvetlen befecskendezéses FSI
motorok, és az új kétliteres TDi dízel több változata is.
Az Auto Motor und Sport becslése szerint az autó alapára 15.500 euró körül várható, amihez az eddiginél gazdagabb biztonsági és kényelmi felszereltség tartozik.