Mazda: bevált a zoom-zoom

2003.05.13. 11:48
 
   
   

Soha nem látott sikereket mutat a Mazda 2002-es elszámolása. Az új modellek, a Mazda6/Atenza és a Mazda2/Demio minden fontosabb piacon taroltak, amit jól jelez a nettó nyereség 173 %-os növekedése a 2001-es üzleti évhez képest. A Ford japán leányvállalata 186 millió eurónak megfelelő nettó nyereséget termelt a márciusban lezárt 2002-es pénzügyi évben, míg az üzemi nyereség 77 %-os növekedést mutatott, azaz elérte a 390 millió eurót. A számok jól mutatják, hogy működik a Mazda újraélesztésének terve, amely az új modellek bemutatása mellett jelentős költségcsökkentésre épül. Erre alapozva a japán cég meglehetősen optimista jóslatokkal állt elő a 2003-as üzleti évre vonatkozóan: az RX-8 és a hamarosan bemutatkozó Mazda3 szereplésétől azt remélik a nettó nyereség elérheti a 240 millió eurót, ami további 24,3 %-os növekedést jelentene a 2002-es pénzügyi év eredményeihez képest.