A szeptemberi Frankfurti Autószalonon
mutatkozik be teljes valójában az Astra ötödik generációs modellje,
értékesítése jövő tavasszal indulhat.
Kívülről elsőre a Merivához hasonlatos finoman domborított
tetővonal, a hangsúlyos kerékjárati ívek, a nagy ablakok és a
Signumhoz hasonlóan széles C-oszlop tűnnek fel az autóról. Az
orr-részt a vastag hűtőrács és a nagyméretű, átlátszó burák alá
rejtett fényszórók uralják. A sarkokba tolt kerekek, a hosszabb
tengelytáv (2,61 m) és a széles nyomtáv amellett, hogy magabiztos
megjelenést kölcsönöz az autónak, a beltér növekedésére is
garancia.
Belül hosszában 14, széltében 2, magasságban pedig 4 centivel
nagyobb elődjénél.
A motorválaszték gazdag, öt benzines és három dízelmotorral
lép piacra az Astra, melyek mindegyike Euro-4-et teljesítő Ecotec
motor. Két, az Opel palettáján új motorváltozat debütál az autóban,
egyik egy 1,9 literes CDTI 150 lóerővel, a másik egy 170 lovas
kétliteres turbó. Alapban hatsebességes kéziváltóval szerelik az
autót, de kapható lesz ötfokozatú kézi, automata és Easytronic
félautomata váltó is.
Az Astra egyik legnagyobb technikai újdonsága,
hogy megkapta a Vectrából már ismert
IDSPlus interaktív kormányzási rendszert, valamint a CDC
lengéscsillapítást, amely az útviszonyoknak és vezetési
stílusnak megfelelően valós időben szabályozza a
lengéscsillapítókat.
A másik, ebben a kategóriában egyelőre nem megszokott
megoldás is átkerül a Vectráról, az AFL, a kanyarba automatikusan
bevilágító fényszóró.
A forgalmazás az ötajtós modellekkel kezdődik, majd a
későbbiekben megjelenik a háromajtós és a kombiváltozat is.
Képeinken a brit piacon forgalmazásra kerülő jobbkormányos Vauxhall
verzió látható.
forrás: AutoIndex