Első képek a következő Astráról

2003.07.16. 11:02

 
   
   

A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be teljes valójában az Astra ötödik generációs modellje, értékesítése jövő tavasszal indulhat.
Kívülről elsőre a Merivához hasonlatos finoman domborított tetővonal, a hangsúlyos kerékjárati ívek, a nagy ablakok és a Signumhoz hasonlóan széles C-oszlop tűnnek fel az autóról. Az orr-részt a vastag hűtőrács és a nagyméretű, átlátszó burák alá rejtett fényszórók uralják. A sarkokba tolt kerekek, a hosszabb tengelytáv (2,61 m) és a széles nyomtáv amellett, hogy magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak, a beltér növekedésére is garancia. Belül hosszában 14, széltében 2, magasságban pedig 4 centivel nagyobb elődjénél.
A motorválaszték gazdag, öt benzines és három dízelmotorral lép piacra az Astra, melyek mindegyike Euro-4-et teljesítő Ecotec motor. Két, az Opel palettáján új motorváltozat debütál az autóban, egyik egy 1,9 literes CDTI 150 lóerővel, a másik egy 170 lovas kétliteres turbó. Alapban hatsebességes kéziváltóval szerelik az autót, de kapható lesz ötfokozatú kézi, automata és Easytronic félautomata váltó is.


 
   
   

Az Astra egyik legnagyobb technikai újdonsága, hogy megkapta a Vectrából már ismert IDSPlus interaktív kormányzási rendszert, valamint a CDC lengéscsillapítást, amely az útviszonyoknak és vezetési stílusnak megfelelően valós időben szabályozza a lengéscsillapítókat.
A másik, ebben a kategóriában egyelőre nem megszokott megoldás is átkerül a Vectráról, az AFL, a kanyarba automatikusan bevilágító fényszóró.
A forgalmazás az ötajtós modellekkel kezdődik, majd a későbbiekben megjelenik a háromajtós és a kombiváltozat is. Képeinken a brit piacon forgalmazásra kerülő jobbkormányos Vauxhall verzió látható.

forrás: AutoIndex