Smart Roadster V6-os motorral

2003.07.21. 10:25
 
   
   

Nyolc, az utcai kivitelnél kétszer erősebb átalakított Smart Roadster is versenyez majd a hétvégén Stuttgart mellett, az első Solitude verseny századik évfordulóján rendezett autós összecsapáson.
A Stuttgarttól a Solitude kastélyig tartó nehéz hegyi pályán először 1903-ban hajtottak, és az évek során egyre népszerűbb lett a verseny, európai és tengerentúli bajnokok küzdöttek egymással évről-évre a technikás pályán. Az utolsó, 1965. július 18-án tartott futamot mintegy 200.000 néző izgulta végig a helyszínen.
A Smartokat elsősorban a bennük rejlő potenciál bizonyítására állítják versenybe, hiszen az egyébként nem különösebb mértékben átalakított autók könnyedén elboldogulnak a dupla teljesítménnyel.

 
   
   

A V6-os motort két egyszerű széria háromhengeres összeragasztásával alakították ki, így az 1396 cm 3-es biturbó 170 lóerővel és 220 Nm-nyi nyomatékkal ruházza fel az aprócska roadstert.
Az autók tömeg/lóerő aránya az új motorral 4,9 kg/LE-re módosul, és ez bőségesen elegendő ahhoz, hogy a versenyautó kevesebb mint hat másodperc alatt elérje a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 220 km/-h-ra nő.
A Smartokat az 50-es és 60-as évek legendás pilótái és napjaink nagyjai fogják vezetni, és céljuk a Hans Herrmann, korábbi Mercedes pilóta által az átalakított Smarttal teljesített pályacsúcs megdöntése.

forrás: AutoIndex