A BMW a napokban mutatja be új 5-ös sorozatát
potenciális ügyfeleinek. A Pesttől nem messze zajló kóstolón 45
perce van a vendégeknek, hogy egy előre meg nem határozott
útvonalon próbára tegyék a felső-középkategóriás modell legújabb
variánsát. A Totalcar munkatársának sikerült potenciális ügyfélnek
maszkíroznia magát, így olvasóink első kézből értesülhetnek az első
negyvenöt perc tapasztalatairól.
Először is a külső. A TC Újautóforma Megítélő
Szakbizottsága szerint az új 5-ös a különleges vonalú, lassú
befogadásra tervezett lámpáit leszámítva erősen közelít a japán
limuzinok vonalaihoz. Orr-része marcona, de a magas és hosszú
középső rész megtöri a lendületet, ezért oldalról és hátulról már
elég nehézkes az összhatás, de az érkező 6-os ismeretében nem
annyira meglepő, hogy az
elegancia nagyobb súlyt kapott a tervezéskor, mint a
sportosság.
530i és 530d modelleket lehetett hajtani, a TC
benzinesre szavazott. A motorral nem is volt semmi probléma,
kellemes társnak tűnt a háromnegyed óra folyamán. A szürke belteret
annál több kritika érte. Nem csúnya, de ebben a színösszeállításban
kifejezetten rideg, barátságtalan hangulatú, a transzfert biztosító
3-asban kémünk sokkal jobban érezte magát.
Van I-Drive az autóban, de nem csak ezzel
állíthatjuk a berendezéseket, az ettől idegenkedőknek meghagyták a
hagyományos kezelőszerveket. A tesztautóban színes képernyős volt
az egérmozi, de alacsonyabb felszereltséghez csak fekete-fehér
kivitelű jár, ennek pedig a képfelbontása is rosszabb. Érdekes az
aktív kormánymű, de működési elvét nem sikerült pontosan dekódolni,
így erről inkább majd a
remélhetőleg közeli időpontra eső első rendes tesztünkben
olvashatnak.
|