A GM szakemberei kerékbe épített
villanymotorral kísérleteznek, és az eredményt be is mutatták egy
átalakított Chevrolet S10 kisteherautó segítségével. A kísérleti
jármű hátsó felnijeibe két,
egyenként 25 kW-os (kb.34 lóerős) villanymotort építettek,
míg az első kerekeket továbbra is benzinmotor hajtja. A tervezők
szerint a megoldás egyik legfontosabb előnye a villanymotorok igen
magas és gyakorlatilag azonnal jelentkező nyomatéka, magas
hatásfoka és az a tény, hogy a kerékagy-motor
szükségtelenné teszi a hagyományos négykerék-hajtással járó
bonyolult és ezért komoly veszteségeket okozó erőátviteli rendszer
kiépítését. Emellett a villanymotorok precízebben
szabályozhatók mint a hagyományos hajtásrendszerek, ami például a
kipörgés-gátlás eddigieknél sokkal pontosabb kivitelezését is
lehetővé teszi. Ezzel a megoldással a GM szakemberei szerint
egy négyhengeres motorral felszerelt autó akár jobb
menetteljesítményekre is képes lehet mint egy V6-os motorú
hagyományos négykerék-hajtású modell, és a villanymotorok nagy
nyomatéka ráadásul az autó terepjáró-képességére is jó hatással
van.
Elképzelésük igazolására hétfőn egy kis bemutatót is tartottak egy kaliforniai gyorsulási versenypályán, ahol a kísérleti jármű egyebek között egy széria kivitelű Chevrolet Camaróval is kiállt, és győztesen került ki a versenyből. A megoldás persze még messze nem érett a gyártásra: a kerekekbe épített villanymotorok egyelőre 15 kg-os plusz súlyt jelentenek, ami - lévén hogy a futómű rugózatlan tömegét növeli - rontja az autó úttartását, és a hibridhajtáshoz nélkülözhetetlen akkumulátorok is igen nagy helyet foglalnak. A GM fejlesztési igazgatója, Larry Burns úgy nyilatkozott, hogy az új hajtáslánc szériaváltozata 2010 körül készülhet el.