Hathengeres Porsche Cayenne: az első hivatalos információk

2003.08.28. 11:21

Frankfurtban mutatkozik be a sport-terepjáró alapváltozata. Az új modellváltozat nem kap külön utónevet: egyszerűen csak Cayenne-nek hívják majd, így különböztetve meg a V8-as motorral felszerelt S és Turbo jelű változatoktól.

A motortérben a VW 3,2 literes hathengerese kapott helyet, amelyet azonban a Porsche mérnökei egy kissé átdolgoztak, így 241 helyett kerek 250 lóerőt teljesít. A motor a gyári adatok szerint nem csak erős, de kellően nyomatékos is: a 310 Nm-es csúcsnytomaték 2.500-as és 5.500-as fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. A kisebb motor persze kompromisszumot jelent, amit leginkább a menetteljesítmények érzékeltetnek: az alapkivitelű Cayenne 100 km/h-ra 9,1 másodperc alatt képes felgyorsulni, legnagyobb sebessége pedig 214 km/h, ami azért még mindig nem rossz egy terepjárótól. A Cayenne kétféle váltóval kerül forgalomba: egy új fejlesztésű hatsebességes kézi váltóval és a szintén hatsebességes Tiptronic S jelzésű kézzel is kapcsolható automataváltóval. A kézi váltó mellé jár a Porsche Drive Off Assistant nevű visszagurulás-gátló elektronika is, amely a kuplungpedál felengedésekor automatikusan csökkenti a fékerőt, megkönnyítve a lejtőn felfelé történő elindulást.

Az alapkivitelű hathengeres Cayenne Európában 40.900 eurós (kb. 10,5 millió forint) nettó áron lesz elérhető, amely természetesen nem tartalmazza a különféle helyi adókat és illetékeket. Ezekkel együtt Németországban például 47.592 euró (kb. 12,2 millió Ft) lesz az alapmodell bruttó vételára. Ezért az árért persze nem jár minden, a nagyobb modellekben megtalálható műszaki csemege, de szinte minden megrendelhető , egyebek közt a Cayenne Turbo fejlett légrugózási rendszere, vagy az új fejlesztésű terep-navigációs program is, amellyel az autó fedélzeti számítógépe bővíthető. Az új Cayenne változat forgalmazása Európában 2003 novemberében, az Egyesült Államokban pedig 2004 elején kezdődhet.