Mégis a leggyorsabb lesz a Bugatti

2003.09.12. 13:53

Frankfurtban vaskos cáfolatot kaptak a kétkedők: Karl-Heinz Neumann, a Bugatti elnöke élesen kritizálta a sajtót, és egyben igyekezett megnyugtatni mindazokat, akik a Veyron szériaváltozatára várnak. Neumann a cég sajtótájékoztatóján újra megerősítette, hogy nem változtatnak az előzetesen nyilvánosságra hozott adatokon: nem korlátozzák az autó sebességét, így annak felső határa 406 km/h marad, ahogy a motor teljesítménye sem lesz kevesebb, mint 1001 lóerő. A korábbi pletykák arról szóltak, hogy a W16-os motor súlyos hűtési problémákkal küzd, a speciális Michelin gumik pedig nem bírják az óriási sebesség által támasztott igénybevételt. "Ha mindaz igaz volna, amit maguk leírtak, akkor ma csak egy rakás szemetet mutathatnánk be önöknek" - fakadt ki Neumann, majd megemlítette, hogy a gumik fejlesztése gyakorlatilag lezárult, miután 440 km/h-s sebességgel is sikeres teszteket folytattak velük. "Az első autók 2004 áprilisára elkészülnek" - zárta mondandóját Neumann, aki 2004 januárjában visszavonul. A fejlesztés elhúzódása egyébként így sem teljesen érthetetlen: a Bugatti Veyron a világ leggyorsabb szériamodellje lesz, és a nagy sebesség olyan új műszaki problémákat vethetett fel, amelyek megoldása nyilván nem volt teljesen zökkenőmentes.