GM-Daewoo tervek Európában

2004.02.13. 11:03

A GM Daewoo Europe első embere, Hardy Spranger vázolta cége elképzeléseit a Lacetti európai forgalmazásának megkezdése alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Az első cél a márka piaci részesedésének visszaszerzése Nyugat-Európában: a Daewoo legjobb eredménye a 2000-es évhez köthető, ekkor több mint 200 ezer autót adtak el egy év leforgása alatt. A Daewoo csődje után alaposan visszaestek az eladások, és a növekedés csak a GM-Daewoo létrejötte és az új modellek bemutatása után indult újra.

A további sikerek kulcsát természetesen a kínálat további bővítésében látja a GM-Daewoo európai vezetője. Az első újdonság a maradék Daewoo fejlesztések utolsó morzsája, a Nubira kombi változata lesz, amely az idén ősszel érkezik. 2004 másik meglepetése egy kisméretű terepjáró lesz, amelyet már a GM-mel karöltve fejleszt ki a dél-koreai cég, de az igazi nagyágyúk jövőre érkeznek. 2005 tavaszán mutatkozhat be a Kalos háromajtós változata, nem sokkal később pedig a Matiz második generációját is bemutatják. Ez utóbbi modell állítólag már a GM - illetve japán partnere, a Suzuki - segítségével készül, akárcsak a Daewoo összes további modellje. Spranger egyelőre keveset árult el a GM-Daewoo és a GM műszaki együttműködésének természetéről, de annyit elárult, hogy a későbbiekben a Daewoo fejlesztései egyre inkább támaszkodnak majd a GM motorjaira és padlólemezeire, így elképzelhető, hogy már a háromajtós Kalosban is találkozhatunk GM eredetű főegységekkel.