A koreai autók felnőttek a konkurenciához, már csak a saját stílusukat kell megtalálniuk. A Hyundai tervezői kísérleteznek is szorgalmasan – ennek az eredménye legújabb tanulmányuk, az ix-Metro tanulmány.
A 3,93 méteres városi ötajtós különös, organikus formatervű: egyetlen egyenes vonalat sem találunk rajta, viszont a lágy formákat jó ütemben átszövő határozott élek, és a bestiális orr-rész határozott, egyéni karaktert kölcsönöz neki. Az izgalmas formák belül is folytatódnak: az ix-Metro szinte körbeöleli az első utasokat a műszerfallal, ugyanakkor hatalmas szélvédőjével és világos színeivel egész szellős hatást kelt, legalábbis a képeken.
Az izgalmas formák alatt az aktuális divatnak megfelelően turbós benzinmotorral párosított hibrid hajtásláncot találunk. Az autó orrába egyliteres, 125 lóerős háromhengerest építettek, amely a hatfokozatú, dupla kuplungos váltónak is köszönhetően igen keveset fogyaszt, és kilométerenként átlagosan csupán 80 gramm szén-dioxidot ereszt a levegőbe.
Bár a Hyundai egyelőre nem ígéri, hogy a tanulmányból később szériagyártmányt készítene, valószínű, hogy az autó egyes megoldásait felhasználják majd jövőbeli európai típusaik megtervezésénél. A koreai gyártó manapság még meglehetősen szürke megjelenésű modelleket kínál, de egyes jelekből – például az új Sonata igencsak merész formatervéből – arra lehet következtetni, hogy a cég vezetése szeretné megszabadítani a márkát az unalmas középszerűség bélyegétől. A feladat nem egyszerű, de az ix-Metróhoz hasonló feltűnő tanulmányok segíthetnek átalakítani a vásárlók fejében kialakult képet.