Hartung Sparta Nature: Hummerbe oltott Lambó
Méregdrága és nincs formaterve, de minden kilójára majdnem egy egész lóerő jut. Frankfurtban mutatták be a Ferrarikkal és Rolls-Royce-okkal eltelt milliárdosok legújabb játékszerét.
Első látásra nehéz eldönteni, hogy mit is látunk pontosan. Olyan széles, és pont olyan csúnya, mint egy Hummer H1-es, a fülkéje mintha egy motorcsónak és egy korai sugárhajtású repülőgép kabinjának keresztezéséből született volna, viszont alacsony profilú sportkocsi-gumikon gurul. Az összkép egyszerre primitív és félelmetes – mintha egy világtól elzárt, unatkozó autószerelő műve lenne, amelyet viccből kiállítottak a Frankfurti Autószalonon. Pedig a készítők – a Hartung bukósisak-gyár és egy kis andorrai cég, az Andorplastic – állítólag komolyan gondolják: gyártani is szeretnék, igaz, évente csak két példányban. A rémséges karosszéria a vevő igényeinek megfelelően készülhet alumínium, titán vagy Zylon-alapú műanyag vázszerkezettel, a vásárló pénztárcájának és igényeinek megfelelően: a legolcsóbb kivitel 400 ezer euró, a legdrágább pedig egész pontosan egymillió.
Joggal merül fel a kérdés, hogy miért akarna bárki ilyen borzasztó járművet magának. Egy lehetséges válasz, hogy az egyedöülálló 1360 lóerős teljesítményéért, amelyet egy 6,6 literes, alga-olajjal hajtott dízelmotorból nyernek. Az egyelőre nem világos, hogy a motor 2000 Nm-es nyomatékát hogyan próbálják eljuttatni a kerekekig – nyilván nem könnyű, hisz egyetlen személyautó-váltó sem bír ki ekkora terhelést – de azt örömmel halljuk, hogy a járgány végsebességét 300 km/h-ra korlátozták. A primitív, minden aerodinamikai tervezést nélkülöző formaterv miatt valószínűleg már ekkora tempónál is komoly kihívást jelent irányban tartani az 1,4 tonnás szörnyeteget. A gyorsulásáról csak annyit mondtak, hogy a 200 km/h-t is 10 másodpercen belül lehet elérni a járművel.