Ahogy a Peugeot a 206-ost, a Ford is átalakított orral látta el nemrég kifuttatott kisautóját, és hamarosan elkezdi kínálni, Figo néven.
A démon-arcú régi-új modellnek Európában persze nem volna már jövője, viszont Indiában, ahol a bemutatóját is tartották, komoly reményeket fűz hozzá a Ford vezetése. Évi 200 ezer autó legyártására rendezkedett be a Ford Chennaiban, és ennek a mennyiségnek egy jelentős hányadát helyben is szeretnék értékesíteni. Nem is lehetetlen, hogy a Ford fel tud zárkózni a Tata és a Suzuki-Maruti mögé, miután a Figo árába már nem kell beépíteni a korábbi fejlesztési költséget – azt az európai vevők már rég kifizették – így a kisautó igazán olcsó lehet. Ráadásul messze a legnépszerűbb szegmensbe tartozik: az indiai autóvásárlók zöme, ha nem engedheti meg magának, hogy terepjárót vagy pick-upot vegyen, akkor ilyen városi kisautókat használ családi járműnek.
India egyike azon kevés piacoknak, ahol az eladások jelentős növekedését várhatja az autóipar. Kínában már megtörtént a csoda – az ezredforduló óta több mint tízszeresére nőtt a kereslet – és sokan azt várják, hogy néhány éven-évtizeden belül Indiában is felgyorsul a motorizáció. A Ford is ebben a reményben fektet be Indiában: ha sikerül fontos szereplővé válnia ezen az egyelőre meglehetősen szűkös piacon, akkor később is nagyobb szeletet hasíthat, ha megugrik a kereslet.