Mitsubishi PX-MiEV: a jövendő Outlander?
Szokatlan külső és szupermodern hajtás – röviden így írható körül a japán gyártó tokiói meglepetése.
A PX-MiEV-en messzebbről nem látszik, hogy Mitsubishi. Hiányoznak a gyártó aktuális típusainak ismertetőjegyei, az agresszív, tátott szájú hűtőmaszk és a lapított négyszögletes első lámpák. Úgy néz ki, a tervezők új stíluselemeket próbálgatnak a tanulmányautón: összenövesztett fényszórókat és hűtőmaszkot, magasan vezetett övvonalat, nagy, tagolatlan felületeket. Az összkép talán egy picit ötlettelen, de egyáltalán nem kellemetlen. A tanulmány nagyjából akkora, bár egy kicsivel rövidebb és szélesebb, mint az Outlander: 4,51 méter hosszú, 1,83 méter széles, 1,65 méter magas, a tengelytávja pedig 2,63 méter – nem kizárt, hogy később ennek a modellnek egy továbbgondolt változata válthatja a Mitsubishi hobbiterepjáróját.
Egy tanulmány manapság persze nem szólhat csupán a formáról, így a Mitsubishi beleépítette saját konnektoros hibrid hajtásláncát, és még néhány különleges megoldást, amilyen az S-AWC összkerékhajtás-vezérlés, vagy az aktív megpördülés-gátló. A hajtást két állandó mágnesű szinkronmotorra bízták – az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket forgatja – amelyeket a konnektorról tölthető akkumulátorok, vagy ezek lemerülte után egy 1,6 literes benzinmotor által szolgáltatott energia működtet.
Belül érdekes kettősség jellemzi a PX-MiEV-et: a szarvkormány és a körülötte elhelyezett kijelzők olyan komplikáltnak tűnnek, mintha valami űrkompból érkeztek volna, egyébként viszont a végletesen, már-már a sivárságig egyszerű formák jellemzik a belső formatervet is.