1200 ló baltával faragott Ferrariban
Tömegek álma lehetne, ha nem hasonlítana annyira egy rivális szupersportkocsira. Így viszont csak arra bazírozhatnak az Arash AF10 gyártói, hogy valaki Ferrari Enzónak nézi méregdrága tepsijüket.
Magát az autót már láthattuk korábban is, az újdonság az – a fekete fényezésen túl – hogy az ügyetlen Ferrari-utánzat időközben továbbfejlesztett hajtásláncot kapott. Korábban a Corvette Z06 motorját építették bele minimális átalakítással, ami kerek 550 lóerőt jelent. Ennyi utcán már bőven sok, bármilyen sebességnél, bárki számára, de még versenypályán is tisztességesnek számít egy 1260 kilós karosszériához. Számháborúzni viszont nem jó, hisz a szomszéd simán vehet 639 lovas Corvette-et töredékáron, vagy Ferrari 599-est 620 lóval, és sokkal több presztízzsel. Akkor meg jönnek a lesajnáló pillantások. Csak 550 ló? Az enyém többet tud. És akkor már mindegy, mit magyaráz az Arash tulaj, hogy ez csupa szénszál, meg könnyű, meg lapos, csak szégyenben marad.
A megoldás egy erősebb motor lett. Szintén Corvette származék, de 7,2 literes, feltöltéssel, és 1200 lóerővel. A végsebesség így bőven 350 km/h felett van, a katalógusadat pedig elég egy Bugatti Veyron tulajdonos megszégyenítésére is. Az az apróság, hogy a váltó ugyanaz a hatsebességes szekvenciális szerkezet, amelyet a Pagani Zonda F-ekben használnak, a vázszerkezetet pedig ugyanaz a cég építi, amely a Force India F1-es csapatnak szállítja a karbon koporsókat, már csak apró ráadás.
Aki nem ragaszkodik a számháborúzáshoz, és nem akar feltétlenül 320 ezer angol fontot fizetni egy sportkocsiért – ami átszámítva alig több, mint 96 millió forint – az később kaphat egyszerűbb AF8-ast, a régi Corvette motorral – úgy kevesebb a lóerő-presztízs, de a vezetési élmény hasonló lehet.