Novitec California: Ferrari germanizálva
A német tuningmesterek alapos munkát végeztek, de sikerült a jó ízlés határain innen maradniuk, ha csak egy hajszállal is.
A Novitec Rosso Ferrari Californián persze messziről látszik a német stílus. Nem hiányozhatnak az alaposan túlméretezett felnik, az alapos futómű-ültetés, a diffúzor, a karbonszálas kötények és lökhárító-toldások. A Novitec persze alapos munkát végzett, így az összkép mégsem vásári: az utólag felszerelt elemek stílusban is illeszkednek a gyári formatervhez.
A három részes, 21 hüvelykes első és 22 hüvelykes hátsó alufelnik rázós utazást ígérnek, ahogy a 35 mm-rel megültetett futómű is. Arra viszont gondoltak a tervezők, hogy az első kötényezés könnyen áldozatul eshet egy járdaszegélynek, ezért az első futómű egy gombnyomással kiemelhető 40 mm-rel. A motorhoz is hozzányúltak, de nem vitték túlzásba a tuningot. Az új kipufogórendszer, az átprogramozott elektronika révén a 4,3 literes motor teljesítménye 460-ról 500 lóerőre, maximális nyomatéka 485-ről 518 Nm-re emelkedett.
A módosítások látszólag nem jelentősek – mások nyilván készítenek majd feltűnőbb, és akár több száz lóval erősebb California változatokat – de arra épp elegendőek, hogy a Ferrari ugyanolyan kőkemény utcai versenygépnek látsszon, mint középmotoros testvérei.