Lássuk a számokat: 412 lóerős, 1638 kilós és 12,7 másodperc alatt teszi meg a negyed mérföldet. Ezek a 2011-es Ford Mustang GT adatai. És hogy áll az M3-as? 414 lóerő, 1657 kg és 12,7 mp. Világos, hogy nem lehet számokban lemérni egy autó minőségét, de a látványos fölény, amivel az M3-as eddig oktatta a mezőnyt, olvadni látszik.
Nyilván kevés potenciális Mustang, illetve BMW vásárló teszi fel magában a kérdést, melyik lenne jobb, a Ford, vagy az M3. Mindkettőnek megvan a saját tábora, a kettő között körülbelül annyi az átjárás, mint annak idején a berlini fal két oldala között. De ha egymás mellé tesszük a két adatsort, a tizedes vessző után látható csak valami különbség a két autó menetteljesítményében. És nem csak a gyorsulási számokban, a lassulást és a kanyarodási oldalgyorsulást is ugyanolyan jól tudja az új Mustang GT. Csupán az árban van egy kis különbség, ugyanis az M3-as majdnem kétszer annyiba kerül, mint a GT, legalábbis amerikai árakkal számolva.
Vajon a BMW lustult-e el, vagy a kihívó javult ennyit az utóbbi években? Ha lustaságról nem is beszélhetünk, kissé azért pocakot eresztett az M3-as. Nem kevés a másfél tonna feletti önsúly, főleg az első 1986-os modell 1165 kilójához képest. Ha presztízsben nem is, számháborúban mindenképpen nagyobb támadási felületet ad így a BMW, ráadásul amióta 2008-ban V8-assal gyártják, még a motor hengerelrendezése is megegyezik a Mustangéval.
Senki sem gondolja komolyan, hogy a Ford Mustang GT Európában megszorongatná az M3-as státuszát. Valószínűleg az árkülönbség sem lesz ennyire súlyos, amire megérkezik a GT az uniós piacokra. De azért ott motoszkál a fejünkben a kérdés, hogy a versenypályán a kifinomult német technika vajon elég lenne-e még az új Mustang nyers ereje ellen.