Citroen DS3 a leggyorsabbak közt

2010.08.25. 11:36

A belépő az elitbe minimum 200 lóerő, amit a DS3 nem tudott – eddig. Most azonban itt a Racing változat, alaposan felpaprikázott turbómotorral, amely befűthet a Clio RS-nek és a többi izmos kisautónak.

A franciák nem csináltak mást, csak áthangolták az 1,6 literes BMW turbómotort, amely a Mini egyes változataiban eddig is bőven 200 lóerő felett teljesített. A DS3-ba egy 207 lóerős és 275 Nm csúcsnyomatékú változat kerül, amely 235 km/h-s végsebességhez, és 6,5 másodperces gyorsulási időhöz elegendő 100 km/h-ra. A kisautó korábbi csúcsváltozata is lendületes jószág volt – mi is nagyon szerettük – de a nyers teljesítmény hiányzott, hogy valóban megszorítsa a vetélytársakat. A sebességnek persze ára van: a 15 mm-es ültetés keményebb futóművet jelent, azaz a Racing nyilván kényelmetlenebb lesz, mint a visszafogottabb változatok. Cserébe a 30 mm-es nyomtáv-szélesítés, a négydugattyús első fékek és a 18-as alufelnik biztos kanyarvételt és lassulást ígérnek.

A tervezők persze a külsőségekre is adtak: az autó alsó peremén szénszálas műanyag elemek futnak végig, ahogy a belső térben is szénszál-mintázatú minden dekoráció. A DS3-nak ez a változata kétféle színösszeállításban lesz elérhető: feketében, narancssárga tetővel és felnivel, vagy fehérben, grafitszürke betétekkel és kerekekkel. Ebből a kivitelből egyelőre csak egy korlátozott sorozat készül – ezer példány egész Európa számára – de nem tartjuk valószínűnek, hogy a kész technikát később ne használnák fel egy szélesebb körben elérhető sportváltozat elkészítéséhez. A DS3 Racing ősztől lesz rendelhető, az első példányokat pedig 2011 elején szállítják ki a kereskedésekbe.