Kövér rendőrnek kövér autót
Alig jelent meg a Ford Explorer, máris elkészült a rendőrségi változat, lökővassal, sörétespuska-álvánnyal, rádióval és LED-es fényhíddal. A Police Interceptor lenevezés mégis túlzásnak tűnik – nehéz elképzelni egy ekkora és ilyen magas autót elfogó szerepben.
A Ford persze mindenképp meg szeretné tartani a rendőrautó-piacot, amelyet évekig uralt az utolsó klasszikus országúti cirkálóval, a Crown Victoriával, így nem csoda, hogy ráfeküdtek a rendőrautó-fejlesztésre. Az Explorer Interceptor papíron persze alkalmas lehet a feladatra: a motorja alkohollal is használható 3,5 literes, 280 lóerős V6-os, amelyhez összkerék-hajtás és hatfokozatú automata csatlakozik. Ami a belső felszerelésen kívül különleges az autóban, az a hűtőradiátor, a generátor és a fékrendszer: ezeket jóval bőségesebben méretezték, mint a szériamodell alkatrészeit, hogy az autó jobban bírja a lassú cirkálás, illetve a nagy sebességű üldözés kapcsán fellépő nagyobb igénybevételt. Emellett a 18 hüvelykes vasfelnik is az alapfelszerelés részei.
Az Explorer a rendőrségek számára ugyanolyan kompromisszumos megoldás, mint a civilek számára: bár a felépítésében közelebb áll a személyautókhoz, mint a SUV-okhoz, elég nagy és nehéz, hogy akár egy alvázas terepjáróval játsszon leszorítósdit, és elég tágas, hogy akár kutyás egységek, akár több tagú csoportok könnyedén használhassák. A Ford persze az alacsonyabb, de azonos műszaki alapokra épülő Taurus szedánból is készít rendőrségi kivitelt. Ezzel együtt már nemigen térnek vissza a régi szép idők, amikor tízből kilenc rendőrautó Ford volt, mivel most már a Chrysler és a Chevrolet is kínál nagy, hátsókerék-hajtású, V8-as elfogójárműveket, amelyek jobban is illeszkednek a régi, megszokott amerikai rendőr-arculathoz.