Nissan GTR: jobban gyorsul minden Ferrarinál
Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerővel lenne erősebb, mint valójában.
A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál. Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetősen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követően pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk. Kerestük is a padlón, amikor kiderült, hogy az 530 lóerős autó kerek 3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, hiszen ilyen teljesítménnyel általában 4 másodperc körüli adat a tipikus, az az egyetlen szekundum pedig – ha az autóban ülve talán nem is feltűnő a különbség – általában vagy további 2-300 lóerőt jelent.
Az eredmény nyilván a kipörgésgátló rendszer hangolásának és az összkerék-hajtásnak köszönhető – ezek teszik lehetővé, hogy a GTR megnyerje azt a másodpercet, amit nyers teljesítményből nem tudna összehozni. Összehasonlításképp néhány adat a konkurenciától: a szintén 530 lovas Porsche 911 GT2, a 620 lóerős Ferrari 599-es és a Lamborghini Gallardo LP560-4 3,7, az 570 lóerős Ferrari 458 Italia 3,4 a 750 lóerős Pagani Zonda R és a 888 lóerős Koenigsegg CCX 3,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.
A Nissan szerint ráadásul semmit nem módosítottak a szériamodellen, még az opcióként rendelhető extrák közül sem került bele semmi. Hogy ez az egy szem adat mire elég, azt persze nehéz megmondani, de vannak olyan vásárlók, akiknek legalább olyan fontos, hogy papíron is verjék a szomszédot, és ne csak a pályán – nekik talán imponál majd a GT-R fürgesége.