Rég lekörözte már a mezőny az éveken át sikeres Fusiont, a Ford modellek közül egyedül a puritán minibusz lóg ki bamba orrával. De a hosszú nekifutásnak oka van: bombagólt akar rúgni a Ford az utóddal, amelyet már csak B-max néven emlegetnek.
Nemsokára, a tavaszi Genfi Autószalonon lerántják a leplet a Fiesta padlólemezére épített apró egyterűről, amelynek formatervéről egyre több találgatás bukkan fel az utóbbi időben. Valószínű, hogy a 2009-ben bemutatott Iosis-Max koncepcióautóra hasonlít majd a legjobban, amit alátámaszt a híresztelés, hogy hátra divatos tolóajtót kap.
Ezzel kelne versenyre a Ford a szekrényajtósként emlegetett Merivával. Elég magasra tették a lécet, ami a darabszámot illeti: évi 150 ezret szeretnének eladni a Romániában gyártott mini egyterűből, ami majdnem duplája lenne a Fusion legjobb, 82 ezres évének.