Főnök, milyen legyen? Döbbenetes Luigi, döbbenetes!

2011.01.02. 15:23

Ahogy közeledik a márciusi, 81. Genfi Autószalon, úgy ereszt az autóipar nagy kuktája egyre több gőzt ki magából, hogy pár nappal a kiállítás előtt már teli rüszttel sípoljon. A szalont midnen bizonnyal ellepik majd a gazdaságosabbnál gazdaságosabb autók és a jövő mobilitásának eszközei, de jó hír, hogy a vérbeli autórajongók sem maradnak ki a jóból. Már csak azért sem, mert Maranellóban nagyon főznek valamit, és hogy nem négyhengeres dízel lesz, az teljesen biztos.

A szóbeszéd - és a neten hirtelen megsokasodott kémfotók - alapján a 612 Scaglietti utódját (F151 kóddal) próbálgatják már Maranello környékén. Egy öszvérmodellben az újdonság összkerékhajtási rendszerét tesztelik Fioránóban, míg a képeken látható, erősen maszkírozott példány a főhadiszállás közelében üvölt. Sokan keverik az állítólag hibrid hajtáslánccal érkező kicsi Ferrarival (Dino?), ám az középmotoros és biztos, hogy nem 12 hengeres.

A szemfüles olvasók által levideózott prototípus csak pár másodpercig látható, de ez is bőven elég ahhoz, hogy felálljon karunkon a szőr és könnyek szökjenek az ember szemébe (a Ferrari ezt hozza ki belőlünk, Csikós arca 06:20-nál minden pénzt megér).



Az összkerékhajtási rendszer tengelykapcsolóval viszi át a nyomatékot az első kerekekre, a hírek szerint 145 km/órás tempó fölött. A hosszú orrb állítólag a 6.3 literes V12-es motort rejti, immáron 679 lóerővel, ami bőven 4 másodperc alatti 0-100-as sprintet és 335 km/órás maximális sebességet jelent majd.

A formán még erősen dolgoznak, de az már látszik, hogy az igazán gyönyörű 458 Italia által megszabott irányba mennek el vele. És erre mi csak mélységesen bólogatni tudunk. Döbbenetes lesz, nagy rá az esély.