FF, az első családi Ferrari
Megdöbbentő, kombiszerű karosszéria, viszonylag nagy csomagtartó, hajtott első kerekek, és persze 12 henger – ez a luxus-Ferrarik új csúcsa.
A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlő lehetőségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték. Ami először szemet szúrhat, az a magasan végződő tetővonal: az FF (Ferrari Four) nevű modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.
A Pininfarina formatervezői persze igyekeztek gusztusosan csomagolni az autót: masszív domborulatokkal a hátsó kerekek felett, nyúlánk, könnyed orr-résszel és hatalmas kerekekkel ellensúlyozták a lágy kupé-tető hiányát. Az összkép így is meglepő, de ha a régi vásárlóknak nem is feltétlen tetszik majd, biztosan szerez majd újakat. Ráadásul az előddel ellentétben, amely hasonlóan termetes gép létére mindössze 240 literes csomagteret kínált, az FF-be tényleg beleférnek a család csomagjai. A 450 literes raktér az ülések lehajtásával ráadásul még bővíthető is egészen 800 literig, így nem túlzás azt állítani, hogy ez az első igazi családi Ferrari.
Nem csak a forma sikerült különlegesre, hanem a műszaki tartalom is. Ez az első sorozatban gyártott összkerékhajtású Ferrari. A tervezők szerint a 4RM fantázianevű hajtásrendszer különlegesen könnyű – mintegy 80 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a manapság elterjedt megoldások – de nem kevésbé hatékony azoknál. A részleteket még nem ismerjük, de valószínű, hogy a Ferrari által korábban szabadalmaztatott, alkalmanként bekapcsolódó fronthajtásról van szó, amelyet elektronikusan vezérelnek. A motor már kevésbé forradalmi, bár a 6262 köbcentis, 65 fokos V12-es a maga 8000-es fordulatnál felszabaduló 660 lóerejével és 6000-nél jelentkező 683 Nm-es csúcsnyomatékával épp elég félelmetes, még egy ilyen hatalmas testben is. Bár az FF 1,79 tonnás, 4,907 méter hosszú, 1,953 méter széles és 1,379 méter magas, azaz igazi óriás a sportkocsik között, a tervezői könnyed vezetési élményt ígérnek, ami az autó paramétereit ismerve nem is lehetetlen.
A teljes tömeg 53%-a jut a hátsó, és 47 az első tengelyre, a lengéscsillapítók karakterisztikáját fokozatmentesen, folyamatosan igazítja az elektronika az útviszonyokhoz, a Brembo által szállított fékrendszer pedig karbon tárcsákkal lassítja a gépet. Így várhatóan kanyargós úton legalább akkora élvezetet nyújt majd az FF, mint az elődje, miközben a 3,7 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 335 km/h-s végsebesség révén egyenesben is viszonylag kevés ellenfele lesz az utakon. Egy ilyen erős és súlyos autó persze aligha lesz igazán takarékos, de a 15,4 literes vegyes fogyasztás így is hatalmas előrelépés a leköszönő 612-es 20,5 literes adatához képest.
Az FF-et élőben a Genfi Autószalonon állítják ki először, és még az idén elkezdik a gyártást is.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
