Vannak autógyártók, akiket a válság pozitívan érintett. Erre a furcsa összefüggésre jó példa a Ferrari is: történetük legsikeresebb évét zárták tavaly.
Ha nem a Ferrariról volna szó, a 6573 eladott autó nem biztos, hogy örömmel töltené el a vezetőséget. Maranellóban viszont ez a szám elég volt ahhoz, hogy több mint 300 millió eurós profitot csináljanak, ami nem csekély 26,9%-os növekedés az előző évhez képest. Nem mellesleg rekordnak számít a darabszám is, ami 2009-hez viszonyítva 5,4%-kal több. Ha ebből kiszámoljuk az egy autóra jutó nyereséget, meghökkentő adatot kapunk: 45 ezer euró, vagyis közel tízmillió forint profittal gazdagodik a gyár minden egyes Ferrarival - persze nem ilyen egyszerű ez az összefüggés.
Legfontosabb piacukon, az Egyesült Államokban is kétszámjegyű növekedést értek el, de Kínában sikerült a legnagyobbat ugraniuk: közel 300 autót adtak el a Népköztársaságban, amivel 2009-es számukat majdnem felével növelték. Hogy hány Ferrari semmisült meg tűz vagy baleset által, azzal nem dicsekszik a gyár - mi legalább tízről tudunk.