Eddig nem is nagyon találkoztunk olasz motorokkal az Év Motorja díjazottak között, pedig a Fiat Powertrain és a Ferrari mérnökei sem ma kezdték a szakmát. Az idei szavazás azonban kárpótolhatja őket: két motorral is taroltak.
2011 legjobb motorjának a TwinAir motort választották. A kéthengeres szerkezet, amelyet a Fiat 500-asban mutattak be, valóban hatékony szerkezet: takarékos, olcsó, korszerű, és mérhetetlenül jópofa hangja van. Alighanem az első három tulajdonság győzte meg a zsűrit arról, hogy az Év Motorja díj mellett a legjobb új motornak, a legjobb 1 liter alatti motornak és a legjobb zöld motornak járó díjat is megítéljék, pedig ez utóbbi két kategóriát eddig a Toyota és a Honda nyerte szinte minden évben. Az olaszok másik nagy dobása a Ferrari 458-as V8-as motorja, amely csupán 4,5 literes, viszont 570 lóerős – ezzel elvitték az És Sportmotorja és a legjobb 4 liter feletti motor címét.
A maradék díjak zömét a BMW kapta meg. A 3 és 4 liter közti kategóriában az M3-as négyliteres V8-asát ítélték a legjobbnak, a 2,5 és 3 liter közti kategóriában pedig a 3 literes, közvetlen befecskendezéses, Twinscroll turbós hathengeresük kapta a díjat. Az 1,8-2 literes kategóriában a 123d kétliteres, ikerturbós dízele vitte el az első díjat, 1,4 és 1,8 liter között pedig az 1,6 literes Mini-PSA turbómotor, amely szintén a BMW motortervezőinek munkája. A maradék két kategóriát a VW csoport nyerte, az 1 és 1,4 liter köztiben a Volkswagen 1,4 literes TSI motorját, a 2 és 2,5 liter köztiben az Audi TT-RS 2,5 literes, turbós öthengeresét kiáltották ki a legjobbnak.
Az idei díjazottak közül feltűnően hiányoznak a japán gyártók, ami nem teljesen véletlen: bár hagyományosan jó motorokat gyártanak, az utóbbi években nemigen álltak elő látványos újításokkal. Egyelőre nem készítenek kis hengerűrtartalmú turbós benzineseket – olyan, mintha ebből a szempontból hagynák meglógni az európai konkurenciát.