Harcsapofájú Ferrari a láthatáron
Úgy tűnik, Maranellóban egyre komolyabban veszik a sportkocsiversenyeket. Már nem csak az európai futamokra készítenek a 458-asból ütőképes fegyvert, de Észak-Amerika számára is.
A 458 Italia Grand Am változata az FIA-homológ GT3-ason alapszik, amelyet egy ideje már láthatunk Európa versenypályáin. Ugyanaz a V8-as motor dolgozik benne, amely a szabályoknak köszönhetően gyengébb, mint az utcai változat nyolchengerese. Mivel egy 48 mm-es szűkítőn keresztül szívja a levegőt, a motor teljesítménye 570 helyett 500 lóerő, de mivel a kategória összes autóját ugyanúgy fojtják meg, ennyi is bőven elég lehet a győzelemhez. Ugyanakkor a futómű és a karosszéria látványosan szélesebb, mint az utcai modellen, így kanyarsebesség dolgában egyértelműen a versenyautó a jobb.
A legfontosabb különbség a GT3-ashoz képest, hogy a Grand Am-ben nincs semmiféle elektronikus hókuszpókusz: a szabályoknak megfelelően a blokkolásgátló és a kipörgésgátló is kikerült a gépből, amitől sokkal nehezebb lesz igazán gyorsan vezetni, de ez a profi pilótáknak, akik a 2012-es szezonban használják majd az amerikai pályákon, aligha okozhat gondot.