Megjött a legújabb Ferrari
Eddig hiányzott a Ferrari kínálatából a középmotoros 458-as tető nélküli változata, de most pótolják a hiányt.
Jó kiállású, és műszakilag is megfelelő nyitott autót tervezni nem könnyű feladat. Nem elég lekapni a tetőt, valahogy pótolni kell minden lényeges funkcióját, hisz lényeges része az utasok védelmének, a karosszéria merevítésében is központi szerepet játszik, és persze szerves része a formatervnek.
A Ferrari tervezői azonban megoldották a feladatot, ha minden igaz, nem is akárhogyan. A Ránézésre csak annyi tűnik fel, hogy a nyitott utastér mögötti bukóívek mintha túlságosan az autó szélére kerültek volna, de ez egyáltalán nem véletlen. A hírek szerint a Ferrarinál egy szokatlanul könnyű és kompakt összecsukható keménytetőt dolgoztak ki a típus számára, és ez a motor és az utastér közti résben kapott helyet. Az első gyári fotókon erről egyelőre nem győződhetünk meg - az összesen nyitott állapotban látható az autó - de az a tény, hogy a nyitott modell csupán 50 kg-mal nehezebb a zártnál, jól mutatja, hogy a tervezők valóban megtettek mindent a súlycsökkentés érdekében. Az új tető egyébként 14 másodperc alatt hajtogatható ki, vagy vissza, ami ahhoz képest egyáltalán nem rossz, hogy milyen kis helyre hajtogatható be.
Az új modell a karosszéria kialakításán túl nem sokban különbözik a csukott 458-astól, csupán a futómű hangolásán és a gázpedál-elektronika programozásán változtattak. A főegységek mind ugyanazok, de a nagyobb tömeg és a kedvezőtlenebb aerodinamikai kialakítás ellenére a két változat dinamikájában alig van különbség. A két autó ugyanannyi idő - 3,4 másodperc - alatt éri el a százas tempót, csak végsebességben marad le a Spider, amely nem gyorsul tovább 318 km/h-nál.
A 458 Spider a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, így néhány héten belül sokkal pontosabb információkhoz juthatunk a típussal kapcsolatban.