Megjött a Meriva legnagyobb ellenfele
A B-Maxot tavaly már megmutatta a Ford, de akkor még tanulmányautónak hívták. Úgy tűnik, a közönség jól fogadta a Fiesta alapú gépet, mert a gyártásra kész változat csak néhány részletében tér el a korábbi koncepció-autótól.
A Meriva ellenfelének szánt modell formaterve finoman fogalmazva is inkább furcsa, mint harmonikus: mintha a hatszögletű hűtőnyílás mellett már sok lenne a Ford jelvényt tartalmazó nyílás, vagy egyszerűen csak a fényszórók túl nagyok. Oldalnézetből is ügyetlennek tűnnek az arányok – a Ford egyetlen szerencséje az lehet, hogy ebben a kategóriában sokkal többet számít a célszerűség, mint a tökéletes fellépés. Az Opel hátrafelé nyíló hátsó ajtóval próbál új vásárlókat szerezni, a Ford tervezői viszont a tolóajtóban hisznek, még ilyen kis méretben is. A részleteket egyelőre nem árulták el, így csak annyi biztos, hogy a Focushoz hasonlóan itt is felbukkan majd az ezres, 100 vagy 120 lóerős háromhengeres turbómotor, amellyel hosszabb távon minden Fordban kiváltják az 1,6 literes benzines négyhengereseket.
A hivatalos premiert a Genfi Autószalonra időzítette a Ford, és nem sokkal később a gyártás is megindulhat a Ford romániai üzemében.