A Focus ST már készen van, hamarosan vezetni is fogjuk, de milyen lesz az RS, az igazi betyár?
A TopGear információi szerint sajnos még nem teljesen biztos, hogy zöld utat kap a csúcs-Focus. A projekt létezik, már dolgoznak rajta egy ideje, mégsem egyértelmű, hogy mi lesz a történet vége. A kiszivárgó infók szerint, ha lesz, legalább 320 lóerős lesz az új RS, de nem a mostani modell 2,5 literes turbómotorja hajtja majd és nem is a kétliteres EcoBoost, hanem az a 2,3 literes, négyhengeres turbómotor, amit 2014-től a Mustangokba is szerelnek.
Sajnos hiába a párhuzam, a 2015-ös Ford Focus RS nem lesz hátsókerekes, vagyis a mérnököknek mindenképpen reszelgetniük kell majd a Mustang váltóját. A négykerék-hajtás a Ford szerint túl nehéz lenne egy ilyen jellegű autóhoz, így hát marad a jó öreg FWD, ők bíznak benne, hogy – akárcsak a mostani modellnél – egy remek futómű és egy sperr-diffi elég lesz a mókához.
Mi is bízunk benne, és reméljük, végül csak összejön nekik a projekt, ezt a mostanit ugyanis nagyon szeretjük. Tessék drukkolni!