Az 599 Fiorano sem volt lassú autó, de lassan kezdett kínossá válni, hogy a 458 Italia már papíron is sokkal gyorsabb és alig gyengébb, így a leváltását nemigen lehetett halogatni. A Ferrarinál szokatlan módon ezúttal nem az előző modellt reszelgették tovább: alig hat év után teljesen új modellel váltják fel, amely az F12 nevet kapta a keresztségben.
Ugyan az előző orrmotoros csúcs-Ferrarit sem neveznénk csúnyának vagy visszataszítónak, valahogy hiányzott belőle az erőteljes karakter, amely a legvonzóbb maranellói sportkocsik sajátja évtizedek óta. Érezhették ezt a gyáriak is, mert az F12-es sokkal markánsabb, érdekesebb karakter lett hatalmas, rácsos harcsaszájával és érdekes ívű övvonalával. Ugyanolyan drámai a különbség, mint az F430 és a 458-as között. Az F12-es azonban nem csak pofásabb, de hatékonyabb is, mint az elődje.
A Ferrarira nem vonatkozik az az amúgy univerzális szabály, hogy az újabb autó mindig nagyobb is: az F12 4,618 méter hosszú, 1,942 méter széles és 1,273 méter magas, azaz 4,7 centivel rövidebb, 2 centivel keskenyebb és 6,3 centivel alacsonyabb, mint az 599-es volt. A tengelytáv is rövidebb, az autó tömege is csökkent 70 kilóval – az új gép 1525 kilogrammos – az autó súlypontja pedig hátrébb került valamivel, így most a teljes tömeg 54%-a esik a hátsó tengelyre. Az érdekesebb forma egyben hatékonyabb is: növekedett a rajta keletkező leszorító erő, miközben a légellenállást is csökkenteni tudták, a formatényező 0,299 lett.
A motor ugyanaz a 6262 köbcentis 65 fokos V12-es, amelyet az FF-ben már bevetettek, csakhogy jóval nagyobb teljesítménnyel. A sportosabb kétülésesben 740 lóerőt ad le, így az F12-es 3,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, 8,5 másodperc után pedig megvan a 200 km/h is. Az autó végsebessége persze bőven a kihasználható tartomány fölé adódik, de egyelőre a gyáriak is csak annyit mondtak, hogy 340 km/h feletti értékre kell számítanunk. Ami ennél sokkal többet mond, hogy az F12 az eddigi leggyorsabb utcai Ferrari a cég tesztpályáján, Fioranóban, 1'23”-es köridő érhető el vele. Kevésbé érdekes, de kétségtelenül örömteli változás, hogy részint a stop-start rendszernek köszönhetően a nagy V12-es vagy 30%-kal takarékosabb, mint kisebb és gyengébb elődje, és ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátása is csökkent.
Élőben már a Genfi Autószalonon megmutatják az F12-est, de a forgalmazás várhatóan csak az év második felében kezdődhet meg Európában, más piacokon pedig 2013-ra is áthúzódhat a bevezetés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
