A Fiat néhány elszigetelt kivételtől eltekintve eddig az ízlés jó oldalán tudott maradni, de ez sem tarthatott örökké. Talán enyhítő körülmény, hogy a Grand Sienát nem az európai központban, hanem Brazíliában hozták össze, így nem kell attól félni, hogy az olasz tervezők elfelejtettek volna autót rajzolni.
A Siena előző generációját mi is ismerhettük, a nagyszerű Albea személyében. Az sem volt egy szépség, inkább régi módi, semleges négyajtós, egyértelműen a 90-es évek ízetlen stílusában. Európában időközben el is tűnt ez a modell – a helyét a kategória egyik legformásabb modellje, a Linea vette át – Brazíliában azonban csak most jött el a váltás ideje. A helyi fejlesztők munkáját látva nem egyértelmű, hogy miért nem a Lineát kezdték gyártani odaát is, de a válasz elég logikus: a régi műszaki alapok megmaradtak, hogy ne legyen drága az átállás. Ezekre kellett tágasabb, korszerűbb hatású autót tervezni – ennek a törekvésnek a végeredménye a képeken látható Grand Siena.
A manapság divatos sárvédő-szélesítések, ferdén felhúzott fényszórók és krómos hűtőmaszk itt is megvan, a problémát az arányok jelentik: a tengelytáv kicsi, ahogy a kerekek is aprók, amitől kissé szétesik az amúgy jó átlagos forma. Aki praktikus értékeket keres, azt persze nem fogja zavarni ez az apróság: az 520 literes csomagtér, az erős motorok – 1,4 literes 85 lóerős vagy 1,6 literes 115 lóerős benzin vagy alkohol üzemű négyhengeresekkel szállítják az autót – és a gazdag felszereltség eladhatja a gépet.