A hibrid nem okoz függőséget

2012.04.11. 15:26

A hibrid személyautók egész jól fogynak világszerte, de úgy néz ki, még nem termelték ki saját rajongótáborukat. Az R. L. Polk felmérésének célja elsősorban a vásárlók márkahűségének meghatározása volt, de az adatgyűjtés melléktermékeként az is kiderült, hogy hányan vesznek az első hibrid autójuk után egy újabbat.

A végeredmény meglepő módon azt mutatja, hogy a hibrid-tulajdonosoknak csupán a 35%-a vásárol az első benzin-elektromos jármű után ugyanilyen elven működő következő autót. Sokkal erősebb a márka iránti lojalitás: míg a Toyota Prius vásárlók 60%-a vett újabb Toyotát következőnek, míg csupán 41%-uk vásárolt újabb hibridet. A Toyotások azonban a leghűségesebb hibrid-használók: a Hondánál 52% a márkahűek aránya, de 20% alatt van azoknak a száma, akik másodszorra is hibrid modellt választanak. Ráadásul az sem változtatott érdemben a hibridekhez való hűségen, hogy hogyan alakult a benzin ára: a kutatás szerint az érték 2008 és 2011 között végig 30 és 40% között mozgott.

Jól kirajzolódik a Polk felmérése nyomán, hogy a hibrid hajtás önmagában egyáltalán nem vonzó tulajdonság. A felhasználókat az autó formaterve, fogyasztása, térkínálata, sokoldalúsága érdekli, hogy a doboz mitől megy, az jóval kevésbé.