A Ford korszerű romániai üzemében kezdte meg a B-Max gyártását, amely a maga 4,1 méterével újabb példája a városi mini-egyterűeknek.
Craiovában, az egykori Oltcit üzemben indult meg az új Ford modell gyártása, de ez a gyártelep ma már Európa egyik legkorszerűbbje. A Ford mintegy 675 millió eurót fektetett a korábban Daewoo modelleket előállító gyárba, ahol nem csak a B-Max készül, de az egyliteres, háromhengeres Ecoboost turbómotor is, amellyel a Ford korábbi 1,4 és 1,6 literes alapmotorjait váltják le, olyan nagyobb modellekben is, mint a Focus.
A Ford előrejelzése szerint a B-Max kategóriájában mintegy 17%-kal nőnek az eladások a következő hat évben, mivel a vásárlók az emelkedő benzinárak és a városok zsúfoltsága miatt a korábbiaknál kisebb és takarékosabb, de azért családi használatra megfelelően tágas személyautókat keresnek. Érdekes ez az optimizmus, hisz a Renault épp most szabadul meg saját mini-egyterűjétől, és egy kis szabadidő-autóval próbálja betölteni a helyét, bár az európai piac jelen állapotában nehéz megjósolni, hogy milyen kategóriák lesznek népszerűek az évtized hátralevő részében.
A B-Max várhatóan még az idén megérkezik Magyarországra – a hazai importőr szerint az ősz folyamán indul a bevezetés.