Tönkrement a De Tomaso. Megint.
Alejandro de Tomaso nyilván nem ilyen sorsot szánt saját autómárkájának, amelyet a 70-es évékben még a Lamborghinivel és a Ferrarival emlegettek egy lapon. A hírnév azonban elkopott, és a cégalapító halála óta pedig tetszhalott állapotban van.
Először 2004-ben ment tönkre először a De Tomaso, egy évvel névadója halála után. Fejlesztés, korszerű modellek és megfelelő anyagi háttér híján már vagy egy évtizede nem voltak értékelhető eladások, így a csőd elkerülhetetlen volt. Ezután öt év teljes csend következett, de 2009-ben megérkezett az ex-Fiat vezér, Gian Mario Rossignolo, aki a márka feltámasztására tett ígéretet. Még egy fura, magas építésű, kupé-forma négyajtóst is bemutattak, és az üzleti tervben további két típus kifejlesztése és évi 8000 autó legyártása szerepelt. Azt nem tudni, hogy az ügyletből lett-e bármi haszna az üzletembernek, de a gyártásra vonatkozó tervekből nem lett semmi. A pénz viszont elfogyott, így a De Tomaso másodszor is csődöt jelentett, és nincs okunk azt hinni, hogy lesz harmadik esélye.
Az argentin származású Alejandro de Tomaso 1959-ben alapította saját sportkocsigyárát, és a 70-es évek közepére egész kis birodalmat hozott össze. 1973-ban megszerezte a Moto Guzzi motorkerékpár-márkát, 1975-ben az Innocenti autógyárat, ahol Mini Morris technikára építettek kisautókat, 1976-ban pedig a Maserati is a kezébe került. Néhány évig úgy nézett ki, erről az alapról akár komoly autógyártó céget is létrehozhat az argentin vállalkozó, de a további növekedés elmaradt. A 90-es évek elején aztán elkezdett széthullani a birodalom. A Maseratit és az Innocentit a Fiat vette meg, és a Moto Guzzi is elkelt 1993-ban, így csak a De Tomaso márka maradt, de ennek fejlesztésére sem költöttek már, így a sorsa gyakorlatilag több mint húsz éve megpecsételődött.