Már a Ford is csal a motorhanggal
Ma már olyan komolyak a zajszigeteléssel szembeni elvárások, hogy kifejezetten csalni kell, ha azt akarják, hogy maradjon valami a motor hangjából a sportos modellekben.
Erre találta ki a Ford a Sound Symposert, aminek csak a neve hangzik különlegesen – igazából egy olyan szerkezet, amely csak akkor enged zajt az utastérbe, amikor kell. A trükk annyi, hogy a motortérből egy cső vezet a műszerfal belsejéig, amelyet egy elektronikusan vezérelt szelep zár el. Ezt csak akkor nyitják, ha az autó gyorsít, így marad valami az erősautó-hangulatból, visszafogott használat mellett viszont minimális hang jut át a szigetelésen. „A Symposer nélkül semmi nem maradna a motorhangból, gyorsításnál sem.” – magyarázta az európai Ford akusztikai mérnöke, Bjoern Boettcher.
A rendszert egyelőre csak az új Focus ST-ben vetik be, amelybe 2 literes, 250 lóerős EcoBoost motor kerül, és az egyik leggyorsabb hot-hatch lesz a piacon. Nem a Ford az első, amely hasonló trükköt vet be annak érdekében, hogy megteremtse a megfelelő hangulatot sportos modelljeiben: a BMW például a hifiből sugároz némi motorzajt, ha szükséges, de a Porsche, a Peugeot és a Toyota is használ hasonló megoldásokat sportos modelljeiben.