Becslések szerint 700 millió eurós veszteséggel zárhatja a 2012-es évet a Fiat-csoport. A kedvezőtlen kilátások miatt az olasz gyártónak alaposan át kell gondolnia a jövőre vonatkozó stratégiáját, csökkentenie kell kiadásait – az új iránynak a Lancia eshet áldozatul.
A vállalat vezérigazgatója, Sergio Marchionne úgy vélekedik, hogy csupán hamis illúziót kergetnek azok, akik szerint a Lanciát újra fel lehet építeni. A márka egyetlen – gazdaságilag is – életképes modellje az Ypsilon: mivel a Fiat nem képes elegendő összeget áldozni a fejlesztésekre, nagyrészt amerikai típusokkal próbálja életben tartani a Lanciát. A Chryslerhez közelálló források szerint a márka nem tűnik el teljesen, továbbra is több tengerentúli modellt forgalmaznak majd az olasz márka emblémájával.
Az átszervezés eredményeként a Fiat a későbbiekben a Pandára és az 500-asra kíván összpontosítani, míg az Alfa Romeo és a Maserati egyértelműen a prémium-szegmenst célozza majd meg, a Jeeppel pedig újabb célközönséget érhetnek el.