A Ford tartja magát a globális stratégiához: igyekeznek minden modelljükkel minden olyan piacon megjelenni, ahol akár egy kicsi esély is van a sikerre. Most az EcoSport szabadidő-autó érkezik Európába, méghozzá az egyik legfelkapottabb szegmensbe, a Nissan Juke, a Mini Countryman és az Opel Mokka ellenfeleként.
Az EcoSport név nem új, a brazil Ford bő tíz éve kínál ilyen néven egy terepjáró-jellegű kisautót. Ez már a második generáció, amelyet már globális típusnak szán a Ford, persze az egyes piacokra más és más részletmegoldásokkal szállítják ugyanazt a modellt. A tavaly, Új-Delhiben még tanulmányként bemutatott új EcoSport sokat változott, mire sorozatgyártásba került, és ez nem vált egyértelműen az előnyére. Az autó méreteihez – főleg a magasságához – képest meglepően kis méretű kerekeket kapott, talán így még feltűnőbb, hogy a hűtőmaszk milyen hatalmas. A forma egyébként nem lenne rossz, bár nem tűnik különösebben jellegzetesnek.
A elsősorban az, hogy elég-e egy átlagos autó ebben a szegmensben, vagy kell valami plusz, amilyen a Juke furcsasága, vagy a Countryman múltidéző formavilága. Mi ez utóbbira tippelünk, hisz ott a hasonló méretű Toyota Urban Cruiser, amely évek óta piacon van, de átlagos formája révén nem lett igazán felkapott Európában. Egy jó reklámkampány persze csodákat tehet, de az EcoSport érzésünk szerint nem kapott igazán jó lapokat a tervezőitől.
Az európai változat néhány részletben persze különbözik az észak-amerikai vagy brazil kivitelektől. Ilyen az egyliteres Ecoboost turbómotor, amelyet csak nálunk kap meg a típus: ez teszi majd ki a benzinmotor-választék nagy részét különböző változataival. Ezen felül várhatóan itt is felbukkan az 1,5 literes dízelmotor, amelyet nemrég fejlesztett ki a Ford a korábban használt 1,6 literes Peugeot turbódízelből. A Ford szerint azonban a fejlett fedélzeti szórakoztató és információs rendszer az EcoSport legvonzóbb részlete: azt mondják, a kategóriában egyedülálló a Sync rendszer Applink funkciója, amellyel hangvezérléssel indíthatjuk az autóban az okostelefonok programjait. Az efféle elsőség azonban nem feltétlenül hosszú életű, hisz az elektronika sokkal gyorsabban fejlődik, mint az autógyártás.
Az EcoSport európai kivitelét a Genfi Autószalonon mutatja be a Ford Európának, és még az idén megindul a forgalmazása is.