A Fiat az utóbbi évtizedben szinte csak a kisautó-piacon ért el jelentősebb sikereket – a nagyobb típusokkal rendre befürödtek. Úgy hallani, épp ezért az a bizarr döntés született, hogy a modellpalettát a közeli jövőben már csak különböző méretű Panda és 500-as jellegű modellek alkotják majd.
Ha igazak a szaksajtóban megjelent hírek, az 500L után érkező, hosszabb, kombi-jellegű 500XL nem csak kiegészíti, le is váltja a Punto sorozatot, a magas 500X pedig a Suzuki SX4 olasz megfelelőjét, a Fiat Sedicit váltja majd le. Ez így persze elég lukas modellpaletta lenne, viszont a Panda karakterét is örökli néhány modell. 2015-re jósolják a Panda XXL érkezését, amely a Bravót váltaná le, de annál magasabb építésű, tágasabb és célszerűbb volna, felépítését tekintve inkább egyfajta Multipla-utód. Ezzel a modellel állítólag a Nissan Qashqai példáját szeretnék követni, amellyel a japánok annak idején eredményesen váltották le az Almera-Primera párost. A végső döfés a Fiat hagyományos modellkínálatába egy még nagyobb Panda-forma modell lenne, amely a Fiat Freemont helyére érkezik, ha minden igaz, 2016-ban.
A dolog egyelőre nem hivatalos, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a Fiat ebbe az irányba mozduljon el. Aki hagyományosabb olasz autót szeretne, azt kiszolgálhatják az Alfa Romeo révén, a Fiat pedig új vevőket szerezhet az új stílus révén azok helyett, akik az elmúlt években elpártoltak a márkától. Persze egy ilyen drasztikus váltás annak a lehetőségét is magában hordozza, hogy a Fiat-felhasználók száma összességében csökkenni fog, de az is egyértelmű, hogy az olaszok most a stílusváltással együtt igyekeznek a márkát fejlebb is pozicionálni. Az 500-as sorozat legalábbis bevallottan a Minik ellenfelének készül, amitől a cég nyilván az egy-egy autóra jutó haszon növekedését várja.
Az is elképzelhető persze, hogy az egész csak kitaláció, és a jövőben is lesz Fiat Punto és Bravo, de annyi biztos, hogy az olasz gyártónak ezeken a modelleken is sokat kell változtatnia, ha növelni szeretné a bevételeit.