Kétmilliárdot egyetlen autóért?
A Ferrari korai versenyautói szabályos aranybányának bizonyulnak manapság. Itt egy újabb példa, a Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione, amely 1953-ban állt rajthoz Le Mansban, amelyért 9,2 millió eurót fizettek az RM Auctions árverésén Villa d'Estében.
A vén versenygép a maga korában elképzelhetetlenül gyorsnak számított. A csővázas, dobfékes, merev hátsó tengelyes sportkocsi könnyű, áramvonalas karosszériát kapott, a motorházba pedig 4,5 literes, 340 lóerős V12-es motort építettek, annak a Lampredi-féle blokknak egy újabb változatát, amelyet két évvel korábban még a Ferrari F1-es versenyautójában használtak. A jellegzetes karosszéria a Pininfarina műhely munkája. Összesen három ilyen autó készült, amelyeket az évad összes fontos sportikocsi-versenyén rajthoz állítottak. Ez a konkrét példány, amelyet Mike Hawthorn és Nino Farina vezetett Le Mans-ban, a versenyen a második helyen futott, de csupán 12 körig, amikor a gépet kizárták a versenyből szabálytalan fékfolyadék-utántöltés miatt.
Rövid aktív pályafutása után az amerikai Ferrari képviselethez került, majd számtalanszor gazdát cserélt – legutóbb 2006-ban. Az korábban is egyértelmű volt, hogy a 375 MM nagyon nagy értéket képvisel, de arra így sem számított senki, hogy 9 millió euró fölé kúszik az ára alig húsz percen belül – úgy tűnik, néhány gyűjtő nagyon szerette volna ezt a korai Ferrarit, pénz nem számít alapon.
Persze messze nem ez a legdrágább Ferrari: bár a pontos adat nem ismert, egy 250 GTO kapcsán hallottunk 35 millió dolláros – azaz 7,8 milliárd forintos – vételárról is, igaz, ilyen nagyságrendű üzleteket általában már zárt ajtók mögött kötnek, és nem nyilvános árverésen.