Köszöntsük az új Ford Ka-t
Úgy látszik, a Ford ugyan elkészíti a Ka harmadik generációját, de egész más szerepet szán neki a modellkínálatban, mint az előző két modellnek. Az ötajtós kisautó olcsó lesz és egyszerű, ugyanakkor nyoma sincs rajta az önálló egyéniségnek, ami az első generációt, és jóval kisebb mértékben, de a másodikat is jellemezte.
Az első generációs Ka nagyon keresett termék volt a maga idejében, ráadásul különleges formája még ma sem hat fáradtnak, de a folytatás már nem sikerült ilyen jól. A Fiatnál, az 500-assal egy gyártósoron készülő második generáció egyáltalán nem terjedt el, így a Ford lemondott a stílusos kisautóról. Bár a nevet újrahasznosítják, a harmadik generáció teljesen más céllal készül: a Nissan Micrához és a Mitsubishi Mirage-hoz hasonló apró, egyszerű, és kifejezetten olcsó kisautót terveznek piacra dobni ezen a néven, amellyel elsősorban Indiában, Kínában és Latin-Amerikában próbál nagyobb piaci részesedést szerezni a Ford.
Ennek megfelelően a tanulmányautó-változatot sem Európában mutatták be, hanem Brazíliában. A fejlesztés zöme is itt zajlik, bár ez az autón nemigen látszik, hiszen minden porcikájában egyen-Ford, a mostanra minden típuson alkalmazott Aston Martin stílusú orr-résszel és a Focusról, Fiestáról, B-Maxról már ismert egyéb stílusjegyekkel. Az egyetlen, ami azt jelzi, hogy nem egy új Fiesta változatot látunk, a szokatlanul kis kerékméret – elvégre azokon a piacokon, ahová szánják, a gumiabroncsok ára is döntő tényező lehet az autóvásárlásnál.
Az autóhoz kétféle motort ígérnek a brazil Fordosok, egy ezres háromhengerest 80, és egy 1,5 literes, tiszta etilalkohollal is használható négyhengerest 111 lóerővel. Ezek azonban csak az ottani piacra jellemző motorok, ha Európában is bemutatják, itt nyilván más motorválasztékkal hozzák majd forgalomba.
A stílusváltás nem jelenti azt, hogy a következő Ka ne lehetne sikeres Európában, de ezúttal minden az árazáson múlik majd. A Fordnak egy ilyen modellel, amelyet a stílusával aligha lehet eladni, a konkurensek alá kell lőnie árban.