Ideje lesz hozzászokni, hogy már az európai gyártók sem Európára koncentrálnak – a Fiatnak ez már a második típusa, amely csak Kínában kapható, mifelénk nem. De ez talán nem is akkora baj.
Nem csak Tokióban és Los Angelesben zajlik nagyszabású autószalon a napokban, de a kínai Kvangcsuban is, és bármilyen furán is hangozzék, sok autógyártó számára ez a legfontosabb a három közül. Úgy tűnik, a Fiat is ezek közé tartozik: helyi parterükkel, a helyi GAC autógyárral közösen itt mutatták be az Ottimo nevű autót. Az ötajtós ismerősen fest, nem is kicsit, bár Fiat emblémával ezt a formát eddig még nem láthattuk. Az autó orra és fara új is, ami közte van, az viszont megegyezik az Alfa Giulietta karosszériájával – nem csoda, hisz lényegében ugyanarról az autóról van szó.
A márkajelzésen és az átdolgozott orr- és farrészen túl új a belső tér is: az alacsonyabb ár érdekében a Fiat látványosan primitív anyagokat használt az új modellnél. Műszakilag viszont nem variáltak sokat: itt is a jól ismert 1,4 literes turbós benzinmotort használják, kiviteltől függően 120 vagy 150 lóerővel. Nem ez az első ilyen, elsősorban Kínába szánt Fiat: a lépcsős hátú Giulietta-leszármazottat, amelyet Észak-Amerikában Dodge Dart néven árulnak, szintén gyártják a távol-keleti országban, Fiat Viaggio néven.
Ez utóbbi modell azonban nem fogy valami jól – a Fiat most abban bízik, hogy az ötajtós, kicsontozott Giulietta leszármazottal végre sikerül komolyabb eladásokat produkálni a leggyorsabban növekvő autópiacon.