A Lancia manapság jobbára átrajzolt orrú Chrysler modelleket árul, de egyik utolsó önálló modellje, a Delta sem emlékeztet a 80-as évek legendás Integraléira, inkább csak egy jobb külsejű Fiat Bravónak tűnik. Ám az olasz Angelo Granata tervezett egy lehetséges utódot, ami tényleg tökéletesen hozza az egykori versenygépek hangulatát. Reméljük, a gyáriak is jól megnézik az alkotást.
Arról persze szó sincs, hogy kézzelfogható autót készített volna, a Delta tanulmány csupán számítógépes modell formájában létezik, viszont képen egész realisztikus látvány. A tervező megtartotta a 80-as évekbeli modell jellegzetes, szögletes alapformáját, csak a részletek tűnnek korszerűbbnek: a fényszórók nagyobbak, és teljesen belesimulnak az autó orrába, az övvonal egy picit jobban emelkedik, a hátsó ablak még meredekebb, a hátsó kilincs pedig az ablak sarkában rejtőzik. Ezektől az apróságoktól látszik az álom-Lancia aktuálisnak, annak ellenére, hogy a sziluettje bő harminc éves koncepciót idéz.
Az autó egyébként nem lenne túl nagy, ha valóban megvalósulna: 4,27 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,38 méter magas volna. A tervező szerint nagyszerűen passzolna bele a Fiat jelenlegi legerősebb, saját tervezésű motorja, az 1,75 literes négyhengeres turbómotor, amelyből különösebb gond nélkül kihozható 235 lóerő. Ezzel egy ekkora autó 6 másodperc körül gyorsulhatna 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 240 km/h körül lehetne.
Arra persze elég sovány esély mutatkozik, hogy akár egyetlen példány is elkészüljön – a Lanciától legalábbis nemigen várhatunk efféle legenda-feltámasztást, hisz a Fiat manapság nem igazán költ a márkára, inkább azt próbálják elérni, hogy az Alfa Romeo és a Maserati márkák közelebb kerüljenek a német konkurenciához.