Az ADAC tesztjei, statisztikái évtizedek óta szolgálnak támpontként a legtöbb autós kérdéssel kapcsolatban: gumitesztek, lerohadási statisztikák, gyerekülés-vizsgálatok százait köszönhetjük Európa legnagyobb autóklubjának. Többször gyanúsították már őket különböző eredmények befolyásolásával, most viszont komoly botrány van kibontakozóban. A kommunikációs igazgató kénytelen volt bevallani, hogy éveken át hamis számokat közölt.
„Elszartam” - nyilatkozta Michael Ramstetter, az ADAC kommunikációs főnöke és a klub Motorwelt című házi magazinjának főszerkesztője a Süddeutsche Zeitung német napilapnak, miután lemondott minden funkciójáról az ADAC-nál. A botrány a Sárga Angyal díj kapcsán pattant ki, melynek egyik kategóriáját, a németek kedvenc autóját az ADAC klubtagok választanak szavazással. Mint kiderült, a németek kedvenc autójának titulált Golf az ADAC által közölt 34 ezer helyett mindössze 3409 szavazatot kapott. A sorrenden állítólag nem változtattak, de időközben kiderült, hogy nem idén hamisították meg először a számokat: 2012-ben és 2013-ban is téves adatokat közöltek.
Ramstetter vállalta a felelősséget, az ADAC pedig belső vizsgálatot indított. A jövőben külső cégnek adják ki a Sárga Angyal szavazást, nehogy még egyszer ilyesmi történhessen. Ennél azonban sokkal messzebbre vezet az ügy, hiszen hogyan hihetnénk egy olyan szervezet bármilyen más témában közölt eredményeinek, ahol meghamisítják egy szavazás számait?
Az ADAC hitelvesztése komoly probléma lehet minden autósnak, hiszen rengeteg olyan tesztet csináltak, amelyek segítettek a fogyasztói döntésekben. Még ha fenntartásokkal is kezeltük az eredményeket, jobb híján ezekre támaszkodhattunk azokban a kérdésekben, amelyeket csak rengeteg pénzzel, nagy felhajtással lehetett eldönteni.