Összességéven majdnem pont két évet késik a Ford nagykocsija a hivatalos premierhez képest, hisz már 2012 őszén, a Párizsi Autószalonon kiállították. Azóta viszont hiába várjuk, a gyártás csak Észak-Amerikában indulhatott meg, Európában nem.
A gyáriak szerint az ok a típus európai engedélyeztetésével kapcsolatos problémákban rejlik. Ugyanakkor hallottunk olyan híreket is, amelyek szerint a gyártás áthelyezése volt az igazi ok, amire viszont a belga Ford gyártelep bezárása miatt volt szükség. Akárhogy is, a Ford a késlekedéssel komoly hártányba hozta magát, hisz a jelenlegi Mondeón már meglátszik a kora a frissebb konkurencia mellett. Ráadásul az a fura helyzet alakult ki, hogy Észak-Amerikában már tavaly óta kapható a Mondeóval műszakilag nagyrészt megegyező Fusion, amelyből lassan egész komoly mennyiség kezd beszivárogni Európába az élelmesebb szürkeimportőrök révén.
Azt már korábban elárulták, hogy milyen műszaki tartalomra számíthatunk. A padlólemezen nem változtatnak érdemben, a motorválaszték viszont teljesen átalakul: lesz Mondeo ezres, háromhengeres turbómotorral, 1,5 literes 150 lóerős négyhengeres turbós benzinessel, illetve a már ismert 1,6 és 2 literes Ecoboost benzinesekkel. Dízelváltozatból kétféle lesz, 1,5 és 2 literes, illetve várható egy hibrid, 2 literes benzinmotorral és 190 lóerő összteljesítménnyel. Úgy tudjuk, ebből a Mondeóból már készítenek Vignale változatot, amelyet a prémium-márkák ellenfelének szánnak, így nem csak felszereltségben, de anyagminőségben is a többi változat fölé próbálják belőni.
A Ford az idén sem sieti el a gyártás beindítását, csak a negyedik negyedévtől kezdik forgalmazni az új modellt, persze ha minden jól megy.