2014.03.04. 15:39

A Toyota genfi standján szinte minden az új Aygo körül forog, illetve csak majdnem. A cég egyértelműen a legfiatalabb vásárlókra koncentrál, azokra a kamaszokra, akiket a politika első választóként tart számon, akik eldönthetik, merre megy tovább a világ és akik közül rengetegen hezitálnak most, hogy kell-e nekik egyáltalán autó. A standon mindenhol kamaszlány-jellegű hoszteszek masíroznak, tombol a szomszédlány-életérzés, kemény helyzet ez.

Aki idegenkedik a vezetéstől, annak még lehet Toyotája, ha egyszer megvalósul valami az FV2 tanulmányból. A három méter hosszú négykerekű kapszula használaton kívül egészen lapos, mindössze egy méter magas, így emberi lény nem is fér el benne, de belső égésű motor se nagyon. Nyilván elektromos hajtásban gondolkodnak. Teteje a használat előtt felnyílik, alatta alakul ki valami utastérhez hasonló üreg, ahol főként állva érdemes tartózkodni.

Az FV2 felismeri gazdáját, rákérdez az úticélra, sőt, képes az ember nem verbális jelzéseiből olvasni, vagyis kitalálja mit akarunk. Persze indulás előtt mindent le kell okézni, biztos ami biztos. Menet közben testsúlyáthelyezéssel kormányozhatjuk be a kanyarba, mint egy motorkerékpárt, viszont feldőlni nem tud, mert az oldalsó támaszkerekek bedőlnek, majd visszaállnak függőleges helyzetbe a manőver végén. Ez a funkció már működik is a kiállított példányon.

Merő agyeldobásnak tűnhet az FV2 alapötlete, pedig a mesterséges intelligencia fejlesztése és az emberi agy működésének feltérképezése tényleg izgalmas jövőt hozhat az autóiparban. Ha az FV2-vel ebben a formában nem is, egyes részletmegoldásaival biztosan hamarosan találkozunk majd néhány Toyotában vagy Lexusban. Ha máshol nem, a fedélzeti rendszerek, a navigáció és a már rég létező, részlegesen önálló, vezetést segítő rendszerek következő generációjában.