Amióta tudunk a kínai autóipar méretéről, azt várjuk, hogy a sokmilliós gyártókapacitás mikor kezdi elárasztani a külvilágot az olcsó kínai autókkal. Annak idején így tört be a köztudatba a japán, majd a koreai autóipar, csakhogy a kínaiaknál mások a nagyságrendek. És úgy néz ki, a fejlődési ütemük is gyorsabb.
Most az egyik legígéretesebb kínai gyártó, a Chery mutat be két tanulmányautót, amelyek egy éven belül gyártásba kerülhetnek, és amelyek a formájuk és adataik alapján akár veszélyesek is lehetnek. Az Alfa egy négyajtós szedán, fazonra talán az Opel Astra négyajtós változatára emlékeztet leginkább – legalábbis semmivel sem tűnik unalmasabbnak, vagy kevésbé harmonikus jelenségnek. Úgy tudjuk, kétféle motorral készül majd a szériaváltozat, egy 1,6 literes, 128 lóerős benzinessel és egy vadiúj, 1,2 literes, 130 lóerős négyhengeressel.
A párosból a Beta tűnik érdekesebbnek, legalábbis formai szempontból: ez egy közepes méretű hobbiterepjáró, amely várhatóan a Toyota RAV4 utánzat Tiggo utódja lesz. Ennek már önálló formaterve lesz, és a bevált 1,8 és 2 literes turbómotorokkal készül majd.
A Chery azért félelmetesebb, mint a legtöbb egyéb kínai autógyártó, mert úgy néz ki, már rendelkezik azzal a műszaki felkészültséggel, ami ahhoz kell, hogy versenyképes modelleket építsen. A motorjaik korszerűek – az osztrák AVL tervezte a moduláris sorozatot – és a Qoros révén azt is bebizonyították, hogy tudják, hogy kell biztonságos autót építeni, ami a korábban Európában próbálkozó kínai gyártók körében nem volt jellemző.
Az Alfa és a Beta ugyan hamarosan látható lesz a pekingi Auto China 2014 kiállításon, de úgy tudjuk, mindkettőt 2015-ben tervezi gyártásba küldeni a Chery.