A BMW történetében kiemelkedő szerepet foglal el az E30-as kódú hármas sorozat. A típus máig igen népszerűnek számít a használtpiacon, de egyre ritkábban bukkannak fel gyári állapotú M3-asok a hirdetőoldalakon.
Ez volt az első olyan hármas széria, amelyből a bajorok már M-es modelleket is készítettek. Az alapkivitel mellett készült több olyan változat is, amelyet csak kisebb szériában gyártottak. Ilyen volt többek közt az Evolution és az Evolution II is. Utóbbiból csupán ötszázat készítettek - ezek egyike most eladó.
Az Evolution II változat 2,3 literes sornégyese 220 lóerős - ez 25 lóerővel több, mint az alap M3-as esetében. További változást jelent, hogy a ködlámpa helyén a fékek hűtésére szolgáló légbeömlő kapott helyet, de az első lökhárító és a felnik is különböznek. Ahhoz, hogy valaki kifogjon egy gyári, vagy legalább gyárias állapotú példányt, igen nagy szerencsére van szükség.
Az egyik nemzetközi hirdetőoldalon az 500 darabos széria százötvenötödik tagját kínálják eladásra. Tulajdonosa a felniket szélesebb és könnyebb BBS-ekre cserélte, és a kormány is egy újabb M-es modellből származik - ezt leszámítva azonban teljesen eredeti az állapota. 1988-as évjáratú, de azóta mindössze kilencvenezer kilométer szaladt bele.
Egy ilyen jó állapotú klasszikusnak persze megkérik az árát is: a nagy-britanniai hirdető 34995 fontos, azaz 13 millió forintos ajánlat esetén lenne hajlandó megválni a BMW-től.