Elsápad a BMW az új Alfa láttán?
Június 24-e lesz a nagy nap, amikor az Alfa bemutatja a 159-es utódját. A sorsdöntő modell új korszakot jelöl majd az Alfánál.
A Detroiti Autószalonon jelentette be Harald Wester, az Alfa főnöke, hogy nem sokkal az olaszországi bemutató után, idén nyáron már az USA-ban is kapható lesz a közepes méretű szedánjuk. Ő maga mondta, hogy a szegmens nagyfiúival szeretnének versenyezni, vagyis a 3-as BMW-t, a C Mercit és az A4-es Audit tekintik ellenfelüknek.
A mostanában Giulia néven emlegetett Alfának elméletben mindene megvan, hogy kiharapja a maga részét a szegmensből. A márkanév még mindig jól cseng, a Maseratival rokon platform hátsókerekes lesz, és ugyanonnan friss fejlesztésű, komoly teljesítményű V6-osokat is kaphatnak – még az sem kizárt, hogy egy BMW M3/M4-hez hasonló sportváltozat is készül. Nem lehet túlbecsülni a modell jelentőségét, hiszen vagy az Alfa mélyrepülésének végét, vagy a földbe állást fogja jelenteni. A jelentéktelenné zsugorodott modellválasztékot friss fejlesztésként élesztheti újjá, teljesen új műszaki alapokon, és ami mindennél fontosabb: ő jelenti majd az igazi visszatérést Észak-Amerikába.
Régen volt már, amikor az Alfa valódi ellenfele volt a BMW-nek, és néhányszor maga mögé is utasította. A jelenlegi erőviszonyok között hirtelen visszatérésre a dicsőséges múlthoz senki se számít, de ha a 2018-as 400 ezres eladási célszámot teljesíteni tudnák, mindenki elégedett lenne az olaszoknál.
A képeken
Thorsten Krisch Alfa Giulia-víziója látható.