2015.04.23. 13:43

Ez már a negyedik kínai MG, amellyel az egykori brit márkát igyekszik feléleszteni a kínai Shanghai Automotive. A korábbiak, a 3-as, az 5-ös és a 6-os eddig nem zavartak sok vizet, így most a divathoz igazodó, GS jelzésű szabadidő-autóval próbál némi növekedést elérni az MG márka.

Az autóval találkozhattunk már, igaz, korábban CS tanulmánynak hívták, és valamivel ügyesebb arányúnak tűnt a jobb formájú első lámpáknak és a nagyobb kerekeknek köszönhetően. A szériagyártmányon az látszik, hogy túl sok helyen kötöttek kompromisszumot, így a GS sokat vesztett korábbi vonzerejéből. Az orr-rész formaterve egy kicsit zavaros a túlkomplikált alsó légbeömlőkkel, a kerekek kisebbek lettek, az orr-rész pedig túl hosszúnak tűnik. Ez utóbbi nyilván annak köszönhető, hogy az MG 5 kész padlólemezét használták az új modellhez is. Ennek ellenére az összkép nem rosszabb, mint a korábban bemutatott MG modellek esetében, és a GS legalább egy olyan piaci szegmensbe érkezik, amely most dinamikus növekedésben van Európában is.

A városi terepjáróhoz kétféle turbós benzines motort kínálnak: az 1,5 literes 168 lóerős és 250 Nm a maximális nyomatéka, a kétliteres pedig 220 lovas és 350 Nm-t ad le. Váltóból háromféle kerülhet a GS-be, hat- vagy hétfokozatú dupla kuplungos, illetve hatsebességes manuális. A vásárló választhat, hogy első- vagy összkerék-hajtással rendeli-e a típust.

Kínában még az idén megkezdik a forgalmazást, de Nagy-Britanniában, ahol egy ideje újra kaphatók helyben összeszerelt MG modellek, csak 2016 második felében vezetik be a piacra a GS-t. A gyáriak szerint az angol változat számos ponton eltér majd a kínaitól, egyebek közt más motorokat és váltókat szerelnek majd be. Úgy hallani, ezt a modellt szemelték ki az európai visszatérés megindítására is, annak ellenére, hogy Nagy-Britanniában nem túl sikeres az MG: tavaly mindössze 536 MG 6-os és 1790 MG 3-as talált gazdára, ami nagy üzletnek semmiképp nem nevezhető. Ha egész Európában kaphatók lennének az MG-k, akkor legalább arra meglenne az esély, hogy a brit összeszerelő üzem fenntartása kifizetődővé váljon.